[Home] [Essential Data] [General Information] [Business & Economy] [Business Guide] [Who's Who] [Hall of Fame]
[Practical Information]
[Search this Site] [Add your Site] [Send Your Comments!] [Bookmark this Page] [Site map ]


[Romanians Abroad

[Republic of Moldova]

[Hot Subjects Forum

[Exchange rates

  [Stock Exchange

  [Capital Market]

[Weather]

[Free Email]

[Vote "Romania on Line" in]

[Webmaster!]


a candle for my son!

Delia Diaconescu, Violonista, Romania

Delia Diaconescu
Violonista

album foto

album muzical

Născuta la Bucuresti, Romania

Pagina personală

STUDII

  • 1988-2000 - Liceul de Muzică “Dinu Lipatti”, Bucureşti, avand ca profesoare pe Livia Gheorghiu si Maria Plostinaru
  • 2000-2005 - Universitatea Natională de Muzică "Ciprian Porumbescu", Bucuresti, Facultatea de Interpretare Muzicală-Vioară, clasa prof. Florin Croitoru
  • 2007 - Masterul la Vioară, specializarea Solistică,cu notă maximă, la Conservatorul “E.F.Dall'Abaco” din Verona, Italia, clasa prof. J.C. Rybin
  • Cursuri de perfectionare cu Stefan Gheorghiu, Verona Maier, Liviu Prunariu, Igor Oistrah la Academia “Menuhin”, Blonay, Elvetia
  • Cursuri de perfectionare cu A.Arenkov si G.Winischoffer, Conservatorul din Viena
  • 2004-2005 - Bursă Erasmus la Universitatea din Viena, clasa prof. M.Frischenschlager
  • Bursa “Celibidache” pentru un an, selectie realizată de Jean Paul Jego
  • Cursuri de perfectionare cu S.Yarosevich, profesor la Academia din Tel Aviv
  • Din 2007 - cursuri de perfectionarea ca solistă cu Alexander Ostrovski, decan al “Academiei Ruse de Muzică, Dortmund, Germania si sub indrumarea Trio-ului “Altenberg-Wien” la Academia Pianistică “Incontri col Maestro”, Imola, Italia

CARIERA ARTISTICA.

- orchestre -

  • Orchestra Naţională Radio, Orchestra de Camera Radio-Romania
  • Filarmonica "Paul Constantinescu", din Ploieşti, Filarmonica din Giurgiu, Orchestra Teatrului Muyical "Nae Leonard", din Galaţi, Filarmonica de Stat "Ion Dumitrescu", Ramnicu-Valcea, Romania
  • Orchestra Simfonică a Fundatiei „Arena di Verona”, Italia
  • Orchestra Accademia delle Muse, Verona, Italia

- scene de concert -

  • concerte clasice şi moderne şi numeroase recitaluri în România şi străinătate
    • New York, Philadelphia, SUA
    • Singapore, Bangkok, Kuala-Lumpur
    • Phenian, Coreea de Nord
    • Viena, Austria
    • Verona, Padova, Roma, Italia
    • Vatican
    • Lodz, Polonia.

-înregistrări -

  • „Radio Vatican”, Radio Romania, Televiziunea Română
  • Brahms - Concertul pentru vioara si orchestra opus 77, Orchestra dell'Arena di Verona, dirijor Marcello Bufalini

REPERTORIU

- solistică -

  • Concerte pentru vioară si orchestră (selectiv): Vivaldi - „Anotimpurile”, Bach - Concertul pentru 2 viori, Mozart -  La major KV 219, Brahms, Ceaikovski , Haciaturian, Sibelius, Mendelssohn-Bartholdy, Bruch (Sol minor op. 26), Weniawski (Re minor Opus 22, nr.2), Prokofiev (Opus 19 in Re major si Opus 63 in Sol minor, nr.2)
    • Prokofiev - Concertul nr 1 opus 19 pentru vioară şi orchestră     (selectiuni)
    • Brahms - Concertul pentru vioară şi orchestră opus 77     (selectiuni)
  • Piese de virtuozitate de
    • Weniawski - Variaţiuni pe o temă originală  
    •  Sarasate, Bartok, Paganinni, Saint-Saens, Ceaikovski, Glazunov, Kreisler, Alexander Tansman, Ysa˙e

- muzică de cameră -

  • Sonate pentru două viori de: Leclair, Prokofiev, Spohr, Mazas, Wieniawski, Honegger
  • Sonate pentru vioară şi pian
    • Beethoven: Sonata in Re major op.12 nr.1, Sonata in do minor op.30 nr.2, Sonata in Sol major op.96
    • J.Brahms: Sonata in La major op.100, Sonata in re minor op.108
    • Fr.Schubert: Sonata in La major D 574
    • R.Schumann: Sonata in la minor op.105 nr.1
    • R.Strauss: Sonata in Mi bemol major op.18
    • Frank: Sonata in La major
    • Hindemith: Sonata în Mi bemol major op 11 nr. 1 şi Sonata în Mi nr.2
    • Enescu: Sonata în fa minor op.6 nr. 2
    • Janacek: Sonata pentru vioară şi pian
  • Trio cu pian: Beethoven, Brahms, Mozart
  • Cvartete de: Haydn, Dvorak, Puccini
  • Cvintet:
    • Schubert ( Do major op. 163)
    • Weber, Mozart, Brahms: Cvintete cu clarinet
  • Octete
    • Schubert

PREMII

  • Premiul I la toate Olimpiadele Nationale Scolare organizate în perioada 1993-1999
  • Premiul II la Concursul Naţional „Orfeus”, 1994 
  • Premiul I şi Premiul Special al Juriului pentru cea mai bună interpretare în concurs a unei piese de George Enescu,  la Concursul „Enescu – Impresii din copilărie”, 1996, Bucureşti
  • Premiul I la Concursul „Paul Constantinescu”, Ploieşti 1996
  • Premiul II la Concursul Internaţional de muzică „Citta di Stresa”, Italia, 1996
  • Premiul I la Concursul inernational „Paul Constantinescu” Bucureşti, 2000
  • Premiul II la Olimpiada Nationala Scolara din 2000 
  • Premiul III la Concursul Naţional „Mihail Jora” şi Premiul Special al Fundaţiei „Proiect DCN” în 2004
  • Finalistă a Concursului Internaţional „Alexander Tansman” Lodz-Polonia, 2004
  • Premiul III la Concursul „Geminiani”, Verona 2006
  • Premiul III la Concursul „ Tinere Talente”, Soroptimist International d'Italia, Pesaro-Italia, 2007, ca reprezentantă la nivel national a regiunii Veneto

AFILIATII

  • Membră a Fundaţiei „Henry Coandă” pentru copiii supradotaţi din 1996
  • Membră a Fundaţiei „Remember Enescu”, din 2003
  • Membră a Formaţiei muzicale "Athesis", Verona, Italia (vezi prezentare în limba italiană)

LIMBI STRAINE

  • Engleza, Italiana

HOBBIES

  • lectura, pictura, călătoriile

REFERINTE CRITICE

“S-a născut pentru a canta la vioară.Cantă cu atata naturaleţe precum ar respira.”
Mihaela Sturza compozitor şi cronicar muzical
Radio Romania Cultural - emisiunea “Muzicieni de azi muzicieni de mâine”1996
“Ton incisiv, sigur, rafinat si nuantat. Mana dreaptă foarte bună! La fel si stanga! Dublele intonate cu precizie şi vigoare aproape de stilul lui Jacques Thibaut. De fapt Delia a făcut abstracţie de concurs si a cantat ca pentru un concert. Probabil cea mai bună din concurenţii la vioară, fiind una cu vioara ca Paganini. O maestră a arcuşului şi o regină a cântului”
Vasile Feresteanu publicist, 4 aprilie 1996 – Suceava
”Iată o maestră a lumii Euterpei pe fond romanesc! Delia Diaconescu posedă un ton de o aleasă calitate şi o tehnică stăpânită cu fermitate. Ea se înscrie în şcoala post-enesciană, a seriozităţii, a interiorizării, a abordării repertoriului ce presupune nu numai har ci şi o apreciabilă cultură, precum şi un simţ al stilului. Dar repertoriul care ne-a atras atenţia, în mod deosebit, a fost cel mozartian şi cel bachian. Mai ales în acel sublim “Adagio” de Bach a fost de-a dreptul emoţionantă, având simţul polifoniei aparente, într-o ambianţă spirituală de linişte şi concordie. Un minunat recital violonistic!”
Doru Popovici, compozitor şi muzicolog:  Emisiunea de radio “Lucrări Instrumentale”, Duminică, 18.05.2003, programul 2, orele 12 45.
“Delia Diaconescu remarcată din recitalurile susţinute până în prezent a interpretat Concertul în mi minor pentru vioară şi orchestră de Mendelssohn Bartholdy cu multă sensibilitate, dar şi cu aplomb, cu pasiune şi temperament. Virtuozitatea şi muzicalitatea ei sunt evidente şi puse mereu în slujba expresivităţii, solista trăind convingător sensurile romantice ale partiturii”
Mihaela Marinescu critic muzical, Actualitatea muzicală nr. 225, iulie 1999”
“Are un timbru personal, un timbru al ei, recognoscibil indiferent de vioara pe care va cânta. În Rondo Capricioso” de Saint Saens ştie să potenţeze pauzele dintre motive creind o tensiune pe care publicul o percepe ca atare”
Ada Brumaru, muzicolog, În direct la Radio Romania Cultural - emisiunea “Muzicieni de azi muzicieni de mâine”, 3 septembrie 1999
“Sunt mulţi violonişti care ating virtuozitatea tehnică şi atât. Punctul forte al Deliei Diaconescu îl constituie expresivitatea care vine după realizarea performanţei tehnice”
Anca Florea, critic muzical, 23 august 2002, ora 1450, Radio România Cultural, emisiunea "Muzicieni de azi, muzicieni de mâine"
„Publicul este fericit să participe la o întâlnire cu Delia... la concertele ei se pune semnul egal între muzică şi sărbătoare”.
Elvira Ivascu publicistă, scriitoare: Ecart nr. 207, 12 decembrie 2002, supliment de cultură al cotidianului „Economistul”
“În arta ei se îmbină fericit fineţea, fermitatea, precizia şi o energie clocotitoare. Arcuşul (mâna dreaptă) este în acelaşi timp fin şi infinit, dar şi energic, puternic, deosebit de clar”
Prof.univ.dr. Ioan Cristescu, Revista Argeş, nr. 19, aprilie 2003, pag.20
“Precedenta apariţie scenică a Deliei Diaconescu în recitalul cameral din 12 martie (2003) susţinut la Sala Cerchez a palatului Cotroceni, a fost percepută ca o afirmare de succes în viaţa muzicală românească”
Mihail Lechkun, România Liberă, miercuri 26 aprilie 2003, pag.26.
„Delia Diaconescu stăpâneşte un foarte frumos ton şi o tehnică specifică virtuozităţii. Graţie muzicalităţii ei, frazării frumoase şi a bunei înţelegeri a stilului operelor, interpretarea sa violonistică este foarte expresivă”
Alexander Arenkov, profesor Conservatorul din Viena . Apreciere la absolvirea cursurilor Master Class
„Virtuozitatea dumneavoastră, dovedită în intrerpretarea excepţională pe care aţi dat-o muzicii lui Johann Sebastian Bach ... a binecuvântat atmosfera Casei Titulescu. ... Sunt sigur că oriunde vă veţi afla veţi face cinste României, arătând cât suntem de bogaţi în talente de excepţie”
George Potra director executiv, Fundaţia Europeană „Titulescu”, noiembrie 2003
„Interpretând concertul pentru vioară şi orchestră de Jean Sibelius, Delia Diaconescu a fost surpriza, revelaţia şi bucuria serii...A fost o interpretare emoţionantă, care s-a bucurat de o caldă şi unanimă apreciere, atât din partea publicului, cât şi din cea a instrumentiştilor din orchestră, care au aplaudat-o şi au ovaţionat-o îndelung.”
Constantin Secara, Actualitatea muzicală nr.3, martie 2004, pg.10
„Personal, sunt convins că violonista Delia Diaconescu anunţă, realmente, o creştere substanţială a temperaturii în arta interpretativă actuală. Am fost surprins, pe de-o parte de lipsa inhibiţiilor în faţa venerabilelor texte (provenită din inteligenţa cuprinderii logicii acestora), pe de altă parte, de eleganţa soluţiilor propuse pentru interpretarea muzicii mai recente ... . Avem, cu toţii, o aspră nevoie de astfel de adevărate talente tinere.”
Fred Popovici, Luceafărul nr.23 / 16 iunie 2004, pg. 2, articolul „Viitorul se naşte astăzi”
„Românca Delia Diaconescu s-a impus în mod detaşat cu inaccesibilul concert nr. 1 în Re major op.19 de Prokofiev"
Gianni Villani, L Arena, Il Giornale di Verona, 2 ianuarie 2007
„Delia Diaconescu a sustinut Concertul nr.1 în Re major op. 19 de Prokofiev realizând o interpretare pentru care nu există suficiente cuvinte de laudă. Entuziasmul publicului a fost pe deplin justificat cu toate că natura manifestării nu a permis acordarea bisurilor cerute”.
Sergio Stancanelli, Gli Amici della Musica: "Execuţii magistrale în sala Maffeiana"
„Delia Diaconescu s-a angajat într-unul din cele mai mari concerte pentru instrumentul său din întreaga istorie a muzicii, acela de Brahms.... Execuţia concertului brahmsian a fost la înălţimea celor mai cunoscute interpretări ale marilor solişti şi a obţinut un meritat succes cu aplauze interminabile”
Sergio Stancanelli, Gli Amici della Musica, noiembrie 2007
„...Delia Diaconescu a fost cea mai frumoasă surpriză a serii in abordarea concertului in Re major de Brahms. O interpretare de mare farmec, minunată prin scanteierea sonoră si indrazneala virtuozitătii, in care jocul dintre vioară si orchestră a devenit entuziasmant.”
Gianni Villani, L Arena, Il Giornale di Verona, 23 decembrie 2007


Click Here!
Email Login
Password

New users sign up!

   Search this site or the web  
 
  Site search Web search          powered by FreeFind

Copyright © 2000-2015 Ronline.Net. Last modified: December 21, 2015
webmaster@romania-on-line.net